Polityka Prywatności

DEFINICJE

  1. Administrator oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny
    podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych
    osobowych – WSR Comfort sp.z o.o.siedzibą przy ul. Głazowa 43 (60-116) w Poznaniu wpisana
    do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, XXI Wydział
    Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000871826, REGON:
    639693310, NIP: 7781369984 należąca do spółek z grupy Dalpo z siedzibą w Poznaniu, ul.
    Miedziana 3, 60-118 Poznań (dalej: ”Dalpo”).
  2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną,
    fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w
    tym wizerunek, nagranie głosu, dane kontaktowe, dane o lokalizacji, informacje zawarte w
    korespondencji, informacje gromadzone za pośrednictwem sprzętu rejestrującego lub innej
    podobnej technologii.
  3. Podmiot danych – osoba fizyczna, której dotyczą dane osobowe przetwarzane przez
    Administratora, np. osoba kierująca do niego zapytanie w formie e-maila.
  4. Polityka – niniejsza Polityka prywatności
  5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
    2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
    w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.comfortreha.pl.
  7. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku
    usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

PRZETWARZANIE DANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA

  1. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator zbiera i przetwarza dane
    osobowe zgodnie z właściwymi przepisami, w tym w szczególności z RODO i przewidzianymi
    w nich zasadami przetwarzania danych.
  2. Administrator:
    – zapewnia przejrzystość przetwarzania danych;
    – zawsze informuje o przetwarzaniu danych w momencie ich
    zbierania, w szczególności o celu i podstawie prawnej
    przetwarzania danych osobowych, chyba że na podstawie
    odrębnych przepisów nie jest do tego zobowiązany;
    – dba o to, by dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do
    wskazanego celu i przetwarzane były tylko przez okres, w jakim jest
    to niezbędne.
    – przetwarzając dane, Administrator zapewnia ich bezpieczeństwo i
    poufność oraz dostęp do informacji o przetwarzaniu Podmiotom
    danych. Gdyby pomimo stosowanych środków bezpieczeństwa
    doszło do naruszenia ochrony danych osobowych (np. „wycieku”
    danych lub ich utraty) i takie naruszenie mogłoby powodować
    wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności Podmiotów danych,
    Administrator poinformuje o takim zdarzeniu Podmioty danych w
    sposób zgodny z przepisami.

KONTAKT Z ADMINISTRATOREM I INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH

  1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: biuro@comfort-reha.pl lub
    adres korespondencyjny: WSR Comfort sp. z o.o. ul. Głazowa 43, 60-116, Poznań.
  2. Administrator wyznaczył panią Katarzynę Ellerik jako Inspektora ochrony danych, z którą można
    kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z ochroną danych przesyłając wiadomość
    na adres iod@dalpo.pl lub pisemnie na adres pocztowy administratora wskazany w punkcie
    powyżej.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

  1. W celu zapewnienia integralności i poufności danych Administrator wdrożył procedury
    umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym i wyłącznie w
    zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.
    Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, że wszystkie
    operacje na Danych osobowych są rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
  2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne
    podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków
    bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie
    Administratora.
  3. Administrator prowadzi na bieżąco analizę ryzyka i monitoruje adekwatność stosowanych
    zabezpieczeń danych do identyfikowanych zagrożeń. W razie konieczności Administrator
    wdraża dodatkowe środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa danych.

CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA

  1. SERWIS INTERNETOWY
    W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie
    niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o
    aktywności Użytkownika w Serwisie.
    Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne
    identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies) przetwarzane
    są przez Administratora:
    – w celach prawidłowego funkcjonowania serwisu – pliki niezbędne: przetwarzane w oparciu o
    usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO);
    – w celu badania ruchu na stronie internetowej, poznawania preferencji Użytkowników,
    analizowania ich zachowania w serwisie oraz umożliwienia interakcji z zewnętrznymi sieciami
    i platformami – pliki statystyczne: przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika
    (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    – w celach wyświetlania reklam dopasowanych do profilu użytkownika odwiedzającego stronę.
    Na podstawie historii przeglądania budowane są profile, które udostępniane są partnerom
    reklamowym, aby spersonalizowane reklamy wyświetlały się na innych stronach – pliki
    marketingowe (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  2. FORMULARZ KONTAKTOWY SKLEPY PARTNERSKIE
    Administrator zapewnia możliwość otrzymania list sklepów partnerskich przy wykorzystaniu
    elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych
    osobowych niezbędnych do weryfikacji jakości obsługi kontaktu i udzielenia odpowiedzi na
    zapytanie. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu otrzymania
    listy sklepów partnerskich, a ich niepodanie skutkuje brakiem takiej możliwości. Podanie
    pozostałych danych jest dobrowolne. Dane osobowe są przetwarzane w celu identyfikacji
    nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą
    prawną przetwarzania w celu obsługi zapytania przesyłanego za pomocą formularza kontaktowego jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, a w zakresie danych podanych fakultatywnie
    podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  3. FORMULARZ KONTAKTOWY
    Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu
    elektronicznego formularza kontaktowego. Skorzystanie z formularza wymaga podania
    Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu i udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
    Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi
    zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych
    jest dobrowolne. Dane osobowe są przetwarzane w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi
    jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania
    w celu obsługi zapytania przesyłanego za pomocą formularza kontaktowego jest art. 6 ust. 1
    lit. f) RODO, a w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest
    zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  4. KONFIGURATOR WÓZKA REHABILITACYJNEGO
    Administrator zapewnia możliwość dokonania konfiguracji sprzętu rehabilitacyjnego za
    pośrednictwem Serwisu. W takim przypadku od Użytkownika wymagane jest podanie danych
    niezbędnych do dokonania konfiguracji oraz danych kontaktowych Użytkownika w celu
    potwierdzenia zawarcia umowy. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest
    wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem
    możliwości obsługi, a w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną
    przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO i art. 9 ust. 2 lit. a RODO – dla danych
    dotyczących zdrowia). W razie zbierania danych dla celów związanych z wykonaniem
    konkretnej umowy, Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą, szczegółowe
    informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych w momencie zawierania umowy
    lub w momencie pozyskania danych osobowych w przypadku, gdy przetwarzanie jest
    niezbędne w celu podjęcia przez Administratora działań na żądanie Podmiotu danych, przed
    zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO). Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
    w związku z zawarciem umowy znajdują się również w pkt 4 poniżej.
  5. ZAKUP PRODUKTÓW (w tym zakupy przez telefon oraz za pośrednictwem poczty
    elektronicznej).
    Administrator zapewnia możliwość dokonania zakupów produktów za pośrednictwem
    połączenia telefonicznego i/lub poczty elektronicznej.
    Dla realizacji tego celu zbiera następujące dane osobowe: imię i nazwisko, nr PESEL, data
    urodzenia, adres do korespondencji/wysyłki, adres e-mail, numer telefonu, które są
    przetwarzane w celu :
    – podjęcia na żądanie kupującego działań zmierzających do zawarcia umowy i realizacji zawartej
    umowy kupna-sprzedaży, w tym do obsługi płatności, dostawy i informacji o statusie oraz
    obsługi procesu reklamacji (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    – wypełnienia ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności związanych
    z koniecznością dokonania rozliczenia z Narodowych Funduszem Zdrowia (NFZ),
    rachunkowością i podatkami oraz w celach archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – w
    przypadku dokonywania zakupu przez opiekuna prawnego pacjenta, w celu rozliczenia zakupu
    z NFZ zbieramy: Imię i nazwisko, nr pesel, datę urodzenia zarówno pacjenta jak i osoby go
    reprezentującej.
    – dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes
    Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  6. REJESTRACJA WÓZKA REHABILITACYJNEGO
    Administrator zapewnia możliwość dokonania rejestracji zakupionego sprzętu
    rehabilitacyjnego (wózka) za pośrednictwem Serwisu. Zarejestrowanie wózka oraz wyrażenie
    zgody na przesyłanie informacji marketingowych skutkuje uzyskaniem rozszerzonej gwarancji
    na ramę wózka (pełna treść warunków gwarancji znajduje się pod formularzem
    rejestracyjnym). Skorzystanie z możliwości uzyskania rozszerzonej gwarancji stanowi
    dodatkowy benefit do zawartej umowy kupna-sprzedaży i jest uwarunkowany wyrażeniem
    zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
    Zgoda może zostać wycofana w każdym czasie, jednak jej wycofanie spowoduje brak
    możliwości korzystania z rozszerzonej gwarancji. Wycofanie zgody nie wpłynie na pogorszenie
    jakości świadczonych usług ani wykluczenie z dostępu do warunków (jakościowych i cenowych)
    standardowej umowy.
  7. KONTAKT TELEFONICZNY
    W przypadku podejmowania z Administratorem kontaktu telefonicznego, w sprawach
    niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może żądać
    podania Danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której
    dotyczy kontakt – podstawą prawną jest w takim wypadku prawnie uzasadniony interes
    Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na konieczności rozwiązania zgłoszonej
    sprawy związanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.
  8. KORESPONDENCJA E-MAILOWA I TRADYCYJNA
    W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej
    korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub inną zawartą z
    nim umową, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu
    komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
    – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora
    (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do
    niego w związku z jego działalnością gospodarczą;
    – Administrator przetwarza jedynie Dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy
    korespondencja.
  9. BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA
    W przypadku przeprowadzania badania satysfakcji klienta polegającego na wysyłce do klienta
    ankiety w formie papierowej, dane osobowe wskazane w ankiecie przetwarzane są na
    podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
    polegającego na udoskonalaniu oferowanych produktów i świadczonych usług.
  10.  NEWSLETTER
    Dokonanie zapisu na newsletter przez Użytkownika Serwisu wiąże się z koniecznością podania
    przez niego Danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest
    wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia wysyłki Newslettera, a ich niepodanie
    skutkuje brakiem realizacji zamówienia.
    Dane osobowe są przetwarzane w celu przesyłania treści marketingowych w ramach
    Newslettera – podstawą prawną przetwarzania, jest prawnie uzasadniony interes
    Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie
    Newslettera; W celu otrzymywania Newslettera konieczny jest dostęp do sieci Internet oraz posiadanie
    adresu poczty elektronicznej (e-mail), natomiast nie jest konieczne spełnienie szczególnych
    wymagań technicznych poza posiadaniem powszechnie wykorzystywanego systemu
    operacyjnego oraz przeglądarki internetowej.
    Użytkownik w każdej chwili może zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wysłanie
    maila na adres: biuro@comfort-reha.pl 
  11. PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
    Administrator posiada profile społecznościowe (m.in. na portalu społecznościowym Facebook,
    Instagram) w związku z czym przetwarza dane, które pozostawiają osoby odwiedzające te
    profile (m.in. komentarze, polubienia, identyfikatory internetowe).
    Dane osobowe tych osób są przetwarzane:
    – w celu umożliwienia im aktywności na profilach;
    – w celu efektywnego prowadzenia profili, poprzez przedstawianie użytkownikom
    portali informacji o usługach, produktach Administratora oraz o organizowanych przez
    niego wydarzeniach;
    – w celach statystycznych i analitycznych;
    – ewentualnie w celu dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami.
    Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes
    Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na:
    – promowaniu własnej marki oraz poprawianiu jakości świadczonych usług;
    – w razie takiej konieczności – na dochodzeniu roszczeń i obronie przed roszczeniami.
  12. MARKETING
    Administrator będzie przetwarzał dane osobowe w celu przesyłanie treści marketingowych za
    pośrednictwem kanału komunikacji na który Użytkownik wyraził dobrowolną zgodę tj. poprzez
    wiadomość elektroniczną na wskazany adres e-mail i/lub powiadomienia telefoniczne (SMS/MMS),
    w celu prezentacji ofert handlowych oraz przesyłania spersonalizowanych informacji o produktach
    i usługach– na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO);
  13. KOMUNIKACJA Z UŻYTKOWNIKIEM POPRZEZ APLIKACJĘ CHAT ON-LINE
    Administrator zapewnia Użytkownikowi możliwość kontaktu poprzez dostępną w serwisie aplikację
    CHAT ON-LINE – w oparciu o prawnie usprawiedliwiony interes administratora polegający na
    budowaniu i rozwijaniu relacji z klientami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu
    przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub
    realizowania zamówienia (i tak np. Dane osobowe zgromadzone na potrzeby wykonania
    umowy kupna-sprzedaży będą przetwarzane przez 5 lat liczone od końca roku kalendarzowego,
    w którym dokonano zakupu), do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego
    sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną
    przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (Dane zbierane na
    potrzeby przesyłania treści marketingowych będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu
    wobec przetwarzania lub do momentu wycofania zgody na wybrany kanał komunikacji, co do
    którego taka zgoda została wyrażona; Dane pozyskane w czasie komunikacji z Użytkownikiem poprzez aplikację Chat on-line oraz inne narzędzia będą przetwarzane do momentu wniesienia
    sprzeciwu wobec przetwarzania; Dane pozyskane w procesie badania satysfakcji klienta
    przetwarzane będą do momentu ustania celu dla którego zostały zebrane lub do momentu
    wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania); Dane pozyskane przez pliki cookies będą
    przetwarzane zgodnie z zapisami Polityki cookies poniżej.
  2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest
    niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami,
    a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa.
    Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

ODBIORCY DANYCH

  1. W związku z realizacją usług Dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym
    w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych,
    podmiotom świadczącym usługi księgowe oraz podmiotom powiązanym z Administratorem,
    w tym spółkom z jego grupy kapitałowej.
    W uzasadnionych przypadkach, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej dane mogą
    być udostępniane organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich
    informacji (np. Narodowy Fundusz Zdrowia, Centra Pomocy Społecznej, Fundacje,
    Stowarzyszenia w celach rozliczeniowych zakupu sprzętu rehabilitacyjnego lub pomocy w
    pozyskaniu dofinasowania).
  2.  Administrator co do zasady nie przekazuje danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Jeżeli
    jednak jest to konieczne dane przekazywane są z zapewnieniem odpowiedniego stopnia
    ochrony, przede wszystkim poprzez:
    – współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w
    odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej
    dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych
    osobowych;
    – stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
    – stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ
    nadzorczy.
    Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG
    na etapie ich zbierania.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

  1. Każdy Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora ma prawo:
    – dostępu do treści swoich danych osobowych,
    – sprostowania danych,
    – usunięcia danych,
    – ograniczenia przetwarzania danych,
    – przenoszenia danych,
    – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania odbywającego się na podstawie
    usprawiedliwionego interesu administratora,
    – prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
    przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
  2. Użytkownik Serwisu ma również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
    Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzania o
    ochronie danych.

POLITYKA PLIKÓW COOKIES

  1.  CZYM SĄ PLIKI COOKIES
    Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które zapisywane są w komputerze lub urządzeniu mobilnym
    użytkownika (np. telefon, tablet) w momencie wizyty na witrynie www.comfort-reha.pl. W plikach
    przechowywane są różne informacje o użytkowniku i jego preferencjach. Plik cookies zazwyczaj
    zawiera nazwę strony internetowej z której pochodzi, czas życia pliku cookies, oraz wartość, zazwyczaj
    stanowiącą losowo generowany i niepowtarzalny ciąg znaków.
  2. CEL POLITYKI COOKIES
    Niniejsza Polityka cookies zawiera informacje o stosowanych plikach cookies oraz reguluje zasady ich
    wykorzystywania w serwisie www.comfort-reha.pl.
  3. USTAWIENIA I ZARZĄDZANIE PLIKAMI COOKIES
    Ustawienia powszechnie wykorzystywanych przeglądarek internetowych pozwalają na zapisywanie
    wszystkich rodzajów plików cookies. Możesz jednak zarządzać ustawieniami plików poprzez:
    1. narzędzia udostępniane przez operatorów przeglądarek internetowych (szczegóły dostępne
    po kliknięciu w linki poniżej):
    − Internet Explorer,
    − Mozilla Firefox,
    − Google Chrome,
    − Opera,
    − Safari.
    2. panel zarządzania plikami wyświetlany z chwilą ładowania strony głównej serwisu – wybór
    opcji „Zgadzam się”– powoduje, że Serwis zapisuje i korzysta ze wszystkich plików
    zapisywanych na Twoim urządzeniu końcowym; w panelu, po kliknięciu „Zarządzaj
    ustawieniami śledzenia” możesz wyrazić także zgodę na zapisywanie tylko wybranych
    rodzajów plików, które szerzej opisano w punkcie 4 poniżej.
    Użytkownik ma prawo, w każdej chwili wycofać zgodę na korzystanie przez Stronę z plików cookies.
    Służy temu np. przycisk „Zarządzanie plikami cookies"
    Należy pamiętać, że dezaktywacja używania plików cookie lub brak akceptacji ustawień może wiązać
    się z trudnościami z korzystania z wybranych funkcjonalności serwisu www.comfort-reha.pl.
  4. RODZAJE PLIKÓW COOKIES
    Gromadzone przez serwis pliki cookies można podzielić ze względu na:
    1. czas na jaki pliki cookies są instalowane w przeglądarce użytkownika:
    a) „sesyjne” (session cookie) – są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu
    końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej, wyłączenia
    oprogramowania (przeglądarki internetowej) albo do momentu ich ręcznego usunięcia.
    b) „stałe” (persistent cookie) – przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez
    czas określony w parametrach plików cookie lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.2. cel wykorzystania plików cookies:
    a) niezbędne: konieczne do prawidłowego funkcjonowania serwisu – pliki przetwarzane w
    oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art.6 ust. 1 lit. f RODO);
    b) preferencyjne: umożliwiają „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i
    personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego
    pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp. – pliki przetwarzane
    w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    c) statystyczne: pozwalają one badać ruch na stronie internetowej, poznawać preferencje
    naszych użytkowników, analizować ich zachowanie w serwisie oraz umożliwiają interakcje z
    zewnętrznymi sieciami i platformami – pliki przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę
    użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
    d) marketingowe: pozwalają na dostosowanie wyświetlanych reklam i treści do preferencji
    naszych użytkowników oraz prowadzić spersonalizowane kampanie marketingowe – pliki
    przetwarzane w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).